zaterdag 15 oktober 2011

De col is af

De col waarover ik in mijn vorige bericht schreef, heb ik vandaag afgemaakt. Hier is het patroon. Ik heb hem gehaakt met alpaca wol en haaknaald nr.7
- Haak 25L (incl. 2L voor het eerste stokje)
- Draai om, haak een st in de 3de L vanaf de haaknaald.
- Haak 1 st in de volgende L, haak in L, *haak 1st in de sk eronder, haak 1 st in de sk eronder, haak 1L* herhaal dit.
- Aan het einde van de "toer": haak 2L en herhaal van *-*
- Als je hem groot genoeg vind: leg de uiteinden op elkaar en haak de steken samen met een hv.

Gebruikte afkortingen

L

Losse

st

Stokje

sk

Steek

hv

Halve vaste


Ik ben niet zo goed in patronen uitschrijven, maar ik hoop dat jullie het snappen.
Als je de col gaat maken lijkt het me leuk om te zien wat er bij jouw is uitgekomen. Als je een blog hebt kun je me de link geven bijvoorbeeld. Het hoeft niet hoor! Voel je tot niks verplicht ;)
Voor de foto's heb ik een nieuw programma gebruik, zoals je misschien wel kunt zien. Ik heb een app gebruikt genaamd Halftone. Hiermee kun je gewone foto's/plaatjes zo veranderen dat het lijkt als perkament. De app is gewoon te downloaden in de Itunes store.

Liefs flo

1 opmerking:

  1. Heel mooi! Ik kan zelf niet haken, dus ik vind dit heel knap van je! Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Bedankt voor je berichtje ♥