zondag 9 oktober 2011

Appel

Ik heb een multifunctionele appel gemaakt. ;) Hij is gehaakt en je kunt hem gebruiken als een speldenkussen,
tas/sleutel hanger
en als een kerstbal voor in de kerstboom daar heb ik alleen nog geen foto van want we hebben nog geen kerstboom aangeschaft;)


Het patroon
De appel met rood (haak er 2)
- 4L, aan elkaar vastmaken met HV.
- 2L, 10ST in de ring. Het eerste en het laatste stokje aan elkaar vastmaken met HV (10)
- 2L, 2ST in elk onderliggend ST. Het eerste en het laatste stokje aan elkaar vastmaken met HV. (20)
-2L, 2ST in elk onderliggend ST. Het eerste en het laatste stokje aan elkaar vastmaken met HV. (40)

De steel met bruin
- 10L.
- 1 V in de eerst gehaakte L.
Haak voor de "kerstbal" ipv. 10 L, 30L.


Blaadje met groen
- 7L.
- 1V in 2e steek vanaf de naald. In de volgende steken: 1HST, 1ST, 1HST, 1V
- In dezelfde opening als de laatste V van de vorige rij. 1HV, 1V.
- Ga nu verder aan de andere kant van de 7L van de eerste rij. 1HST, 1 ST, 1HST, 1V, 1HV.

Leg de twee ronde appel delen op elkaar en haak ze samen met 1V in 1ST van het ene deel en 1ST van het andere deel. Naai ondertussen ook het blaadje en het steeltje vast
En klaar is je appel.


Liefs flo

4 opmerkingen:

  1. Hallo flo,
    ik wil graag volger worden op je blog, maar ik kan als onhandige beginnende blogger de volg-knop niet vinden. nou zal ik vast wat fout doen, want ik kan ook alleen een berichtje plaatsen onder anoniem... zodra ik erachter ben hoe ik dit moet doen zal ik je volgen!

    Groetjes Aileen,
    lientjesneedlework.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden zeg. Zal er zodra ik tijd heb eens mee beginnen.

    Groetjes Berby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Lekker multifunctioneel! :-)
    Je vroeg naar het patroon van de col op mijn blog. Ik heb hem niet volgens een patroon gehaakt. De gebruikte steek komt uit het boekje Hip Haakwerk van Jan Eaton. Daar staan sowieso wel leuke steken in. Ik heb met die steek een lap gehaakt en dichtgenaaid. Randje eraan. Klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je ene leuke blog en nog zo jong! succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Bedankt voor je berichtje ♥