zaterdag 3 november 2012

Amsterdam en groningen

Donderdag ging heel vwo4 van mijn school naar Amsterdam met de bus. Dat was alleen al super gezellig!
Omdat ik KCV heb ging ik eerst naar het Allard Pierson museum.
Hier kregen we een rondleiding van een mevrouw door het museum heen.
Het leek heel groot maar eigenlijk liep je een rondje waardoor we er later achter kwamen dat het eigenlijk maar een heel klein museum was.
Dit ging over de grieken en de romeinen, en alle dingen stonden zowat in vitrines. Dat vond ik op zich wel jammer want dan kun je geen mooie foto's nemen, en ik houd niet zo van musea waar alles in vitrines staat.
Daarom vond ik het paleis op de dam, waar we na het Allard Pierson museum heen gingen, veel leuker.
Want daar staat eigenlijk niks in vitrines en dat  vond ik er nou juist zo leuk aan.
Ook hier kregen we weer een rondleiding door het gebouw, wat indrukwekkend groot was.


Na het paleis op de dam hadden we nog 3 uur vrij te besteden in Amsterdam zelf. Dus dat was echt een feestje.
Eerst zijn we naar de H&M geweest hier heb ik 2 shirtjes gekocht en 1 paar earcuffs.


Naar die earcuffs heb ik al de hele zomer lopen zoeken dus ik ben echt ontzettend blij dat ik ze eindelijk heb gevonden!


Daarna zijn we door de kalverstraat gelopen, dat wist ik niet toen we er door heen liepen het werd mij later pas vertelt.
Hier zag ik een super leuke zwart met witte gebreide trui. Dus ik trek hem uit het rek, blijkt er een tomatenblik op te staan! Een tomatenblik!! Dit veroorzaakte grote hilariteit op de terugweg toen ik het vertelde in de bus.
Voor het eten zijn we naar de McDonald's geweest en daarna voor nog 3 andere vriendinnen weer de H&M in geweest en toen rennen om op tijd op het afgesproken punt te verschijnen.
Moe maar voldaan weer in een paar uur terug gereden.

En toen vrijdag naar de open dag van de RUG, Rijks Universiteit Groningen. 
Om 10:00 had ik een half uur voorlichting voor de studie geneeskunde, daarna was er voor mij een half uur pauze en moest ik om 11:00 bij de voorlichting voor de studie informatiekunde aanwezig zijn.
Informatiekunde spreekt me zeker heel erg aan, het lijkt mij leuker als geneeskunde.
Om kwart voor 1 had ik samen met wat vrienden afgesproken voor het stadhuis, waar ik meteen maar wat foto's heb genomen voor een KCV opdracht.


We zijn met z'n allen gaan lunchen bij La Place.
Om 14:00 had ik mijn laatste voorlichting dus veel tijd om met z'n allen in de v&d te shoppen was er jammer genoeg niet want we moesten nog zeker 5 minuten lopen en aangezien het heel druk was in Groningen konden we er wel zo'n 10 minuten van maken.
Hierna was ik klaar en heb ik mijn zus naar het academie gebouw gebracht en ben ik zelf gaan shoppen.
Niks gekocht behalve een zakje drop voor mijn moeder, een bol wol voor een col en een kopje koffie bij een vriend van ons die een koffiezaak heeft in Groningen.
Toen ben ik om kwart over 4 weer naar het academie gebouw gelopen en zijn we met de bus weer terug naar huis gegaan!

Het waren twee vermoeiende maar super leuke dagen stad!

2 opmerkingen:

  1. Zo...dat klinkt erg gezellig allemaal!!!
    Tja....de Kalverstraat, met Monopoly klinkt het erg interessant maar in het echt valt het flink tegen..hihi!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great blog!

    http://www.101fashionstreet.com/

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Bedankt voor je berichtje ♥